Tannlegevakt Oslo

På tannlegevakt Oslo har vi lang erfaring av akutte tannproblemer.  Vi  kan hjelpe deg med akutt tannproblemer raskt og vi garanterer akutt time på dagen. På denne måte er du i trygge hender og er sikker på at du møter en erfaren tannlege som har erfaring med akutt tannbehandling.

Tannlegevakt Oslo

Vi tar i mot akutte pasienter ,samtidig har vi en stor pasient gruppe som består av faste pasienter. Vi tar i mot alle pasienter. Tannklinikkene ligger på Grefsen (ved Storo Storsenter), Sandaker (Øvre Grünerløkka i bydel Sagene) Og Tøyen (i Gamle Oslo ved Grønland/bjørvika)

Uforutsett tannproblemer kan oppstå når som helst. Vi på Tøyen tannlegevakt Oslo vil prøve å hjelpe deg ved å tilby deg rask akutt hjelp på dagen.

De vannligste akutte behandlinger vi utfører:

Slått ut tenner

Hvis du har nylig mistet en tann eller har hatt en mistet tann over lengre perioder av tid er det viktig at du oppsøker hjelp raskt.

Posisjonen av alle tenner i munnen er avhengig av dem være i kontakt med nabotennene. Når det mangler en tann vil de nabotennene  flytte fra sin opprinnelig poisjon for å gjenopprette den nødvendige kontakt med andre tenner i kjeven. Dette skaper i utgangspunktet et problem i utseende og funksjonalitet til munnen.

Vennligst ring Tannlegevakt oslo på 22 19 18 00 om du har  mistet en tann. Vi kan hjelpe deg å finne en midlertidlig løsning  for å oppretholde riktig stilling av tennene inntil en permanent løsning er funnet.

Typiske behandlingsalternativer for å erstatte manglende tenner inkluderer gebiss, keramisk bro eller en tannimplantat.

Abscess/hevelse

En hevelse i munnen kan bli smertefullt og er ofte ledsaget med tannbyll fylt med gul væske som kalles pus. Vi har erfaring med behandling av abscesser. Det finnes flere årsaker til hevelser og vi vil behandle deg ved å finne riktig årsak.

Mistet fylling/krone eller Bro

Har du tygget ned på en hard matsubstans og mistet en bit av en fylling? Eller kanskje du har hatt skikkelig uflaks og du har mistet hele fyllingen. Kontakt oss i dag så får du akutt time når det passer deg best. Det koster ikke noe ekstra å bestille haste time.

Tannverk/akutt tannpine

Opplever du sterke tannsmerter? Det finnes flere årsaker til kraftige tannsmerter.  En vannlig årsak er karies som har kommet inntil nerven. Tannkjøttsbetennelse er en annen vanlig årsak til tannsmerter. Les her om de 10 vanligste årsaker till tannsmerter